Pytania ogólne

  • Jak zamówić kuriera z JestPaczka.pl?

    Zamawianie kuriera za pośrednictwem jestpaczka.pl zajmuje bardzo mało czasu i możesz je złożyć z każdego urządzenia: komputera PC, laptopa, smartfona, tableta. Wystarczy wejść na stronę główną i:

    • - wybrać kierunek nadania paczki,
    • - wybrać firmę kurierską którą chcesz nadać paczkę,
    • - wybrać przedział wagowy i cenę, za jaką chcesz wysłać paczkę,

    Następnie:

    • - uzupełniasz dane nadawcy i odbiorcy,
    • - dokonujesz zapłaty za zamówienie

    i gotowe!

  • Jaki jest dopuszczalny rozmiar i waga paczki?

    Paczka DPD:
    Do 10 kg: 62x31x87 cm
    Do 31.5 kg: 62x31x87 cm

    Paczka GLS:
    Do 5 kg: 60x80x200 cm
    Do 10 kg: 60x80x200 cm
    Do 15 kg: 60x80x200 cm
    Do 25 kg: 60x80x200 cm
    Do 30 kg: 60x80x200 cm
    Do 40 kg: 60x80x200 cm
    Do 50 kg: 60x80x200 cm

    Paczka InPost (nadawana wyłącznie w paczkomacie):
    Do 1 kg: 8x38x60 cm
    Do 1 kg: 19x38x60 cm
    Do 1 kg: 40x38x60 cm

    Do 2 kg: 8x38x60 cm
    Do 2 kg: 19x38x60 cm
    Do 2 kg: 40x38x60 cm

    Do 5 kg: 8x38x60 cm
    Do 5 kg: 19x38x60 cm
    Do 5 kg: 40x38x60 cm

    Do 10 kg: 40x38x60 cm

    Do 15 kg: 40x38x60 cm
    Do 20 kg: 40x38x60 cm
    Do 25 kg: 40x38x60 cm

    Wskazówka: 40 = wysokość, 38 = szerokość, 60 = długość

  • Czy mogę wysłać więcej niż jedną paczkę?

    W tej chwili za pośrednictwem jestpaczka.pl przy każdym składanym zamówieniu możesz wysłać maksymalnie jedną paczkę kurierską.

  • Kiedy płacę za wysłanie paczki?

    Za wysyłkę paczki płacisz każdorazowo po złożeniu zamówienia. Dzięki temu masz pod kontrolą swoje wydatki na kuriera.

  • Czy mogę wysłać paczkę "za pobraniem"?

    Niestety, ale w tej chwili nie umożliwiamy wysyłki paczek kurierskich za pobraniem.

  • Czy wysłana przeze mnie paczka jest ubezpieczona?

    Paczka kurierska wysłana DPD o wartości do 5000 PLN jest ubezpieczona.

    Paczka kurierska wysłana GLS-em ubezpieczona jest do kwoty max 1200 zł.

    Paczka kuriera wysłana InPost-em ubezpieczona jest do kwoty 200 zł.

  • W jakim czasie pojawi się u mnie kurier, od momentu złożenia zamówienia?

    W zależności od strefy nadania, miejscowości i trasy, pracownik firmy DPD zjawia się po paczkę do godziny 16:00, jeśli zamówienie zostaje złożone do godziny 13:59. Jeśli zlecenie wysłania paczki zostanie wysłane po tej godzinie, pracownik DPD zjawi się po paczkę do godziny 16:00 dnia następnego. Przed przyjazdem pracownik firmy kurierskiej powinien się z Tobą skontaktować w celu umówienia się na odbiór paczki, natomiast nie ma możliwości aby kurier umówił się na odbiór paczki w konkretnym miejscu i godzinie, gdyż czas odbioru paczki uzależniony jest od trasy jaka jest pokonywana przez kuriera.


    Nadając paczkę w paczkomacie InPost masz 72H na jej wysłanie. W Niemczech kurier podejmuje 4 próby dostarczenia paczki.


    Kurier GLS dla paczek nadawanych z Polski, pojawi się u Ciebie po paczkę w kolejnym dniu roboczym, następującym po wprowadzeniu zlecenia zamówienia do systemu GLS.


    Kurier GLS dla paczek nadawanych z Niemiec, pojawi się u Ciebie na następny, 1-szy dzień roboczy, lub 2-gi dzień roboczy następujący po wprowadzeniu zlecenia zamówienia kuriera do systemu GLS do godz. 11:30.

  • Czy przed wysłaniem paczki kurier skontaktuje się ze mną telefonicznie?

    Nie gwarantujemy, że kurier skontaktuje się z Tobą jednak wielu z nich coraz częściej dzwoni w celu podnoszenia jakości świadczonych usług.

  • Czy złożone zamówienie na wysyłkę paczki mogę anulować?

    Niestety, ale nie udostępniamy możliwości anulowania zlecenia dlatego prosimy o przemyślane korzystanie z usługi jestpaczka.pl.

  • Kiedy i w jaki sposób otrzymam potwierdzenie złożenia zamówienia?

    Potwierdzenie złożenia zamówienia otrzymasz natychmiast po przekazaniu Twojego zlecenia do realizacji na adres e-mail podany przez Ciebie podczas procesu składania zamówienia.

  • Przy wypełnianiu zlecenia popełniłem(am) błąd. Jak mogę go poprawić?

    Niestety, ale nie udostępniamy możliwości wprowadzania zmian do zamówienia, które zostało przekazane do realizacji.

  • Gdzie mogę śledzić wysłaną paczkę?

    Na stronie jestpaczka.pl lub pod następującymi stronami DPD:

    Śledzenie dla paczek nadanych firmą kurierską GLS:

    Śledzenie paczek nadanych firmą InPost (wyłącznie kierunek Polska-Niemcy):

  • Z kim mam się kontaktować w przypadku reklamacji?

    Reklamacje oraz proces reklamacji związany jest bezpośrednio z partnerami jestpaczka.pl i w tym celu należy postępować zgodnie z poniższymi zasadami:

  • Czy do złożonego zamówienia kuriera otrzymam fakturę VAT?

    Tak. Do każdego zamówienia wystawiamy fakturę VAT, bez względu na to, czy zamawiający kuriera to osoba fizyczna czy firma.

Pytania dotyczące firmy DPD

  • Ile czasu ma firma kurierska DPD na dostarczenie przesyłki do Niemiec lub Polski?

    Planowany czas dostarczenia paczki do Niemiec lub Polski przez firmę DPD wynosi 2 – 3 dni robocze. W wyjątkowych sytuacjach czas dostarczenia paczki może się wydłużyć, o czym postaramy się poinformować drogą mailową.

  • Do kogo mam się zwrócić, jeśli paczka jest uszkodzona?

    W przypadku uszkodzonych paczek należy skorzystać z FORMULARZA REKLAMACJI DPD.

  • W jakich sytuacjach mogę spodziewać się dodatkowych opłat?

    3. W przypadku gdy kurier w Polsce zjawi się u Ciebie po paczkę i nie zastanie Cię na miejscu, naliczana zostaje opłata za tak zwany pusty podjazd w kwocie 10 złotych.

    Pozostałe, dodatkowe opłaty (dla paczek wysyłanych w kierunku Polska-Niemcy):

    • - dodatkowa ochrona ubezpieczeniowa (0,2% zadeklarowanej wartości)
    • - sprawdzenie wagi i wymiarów paczki (10 PLN)
    • - przekroczenie ograniczeń technicznych (26 EUR)

    Pozostałe, dodatkowe opłaty (dla paczek wysyłanych w kierunku Niemcy - Polska):

    • - dodatkowa ochrona ubezpieczeniowa (0,2% zadeklarowanej wartości)
    • - przekroczenie ograniczeń technicznych (26 EUR)

    DPD nalicza dodatkową opłatę strefową w wysokości 10 EUR do ceny brutto paczki, dla następujących obszarów podlegających poniższym kodom pocztowym w Niemczech:

    18656
    25845
    25846 do 25847
    25849
    25859
    25863
    25869
    25929 do 25933
    25938 do 25942
    25946 do 25949
    25952 do 25955
    25961 do 25970
    25980
    25985 do 25986
    25988 do 25990
    25992 do 25994
    25996 do 25999
    26465
    26474
    26486
    26548
    26571
    26579
    26757
    27498
    83256
    78263 do 78266

  • Co mam zrobić, jeśli kurier DPD nie pojawi się u mnie po odbiór paczki?

    Prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o zdarzeniu wysyłając wiadomość na adres e-mail: info@jestpaczka.pl - dostępny 24H / 7 dni w tygodniu.

  • Co mam zrobić, jeżeli paczka nie została doręczona do odbiorcy?

    Prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o zdarzeniu wysyłając wiadomość na adres e-mail: info@jestpaczka.pl - dostępny 24H / 7 dni w tygodniu.

Pytania dotyczące firmy GLS

  • Ile czasu ma firma kurierska GLS na dostarczenie przesyłki do Niemiec lub Polski?

    Przewidywany czas dostarczenia paczki w obu kierunkach wynosi 2 robocze.

  • Do kogo mam się zwrócić, jeśli paczka jest uszkodzona?

    Prosimy o bezpośredni kontakt z realizatorem usługi tj. GLS Poland pod adresem: Reklamacje GLS W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt: info@jestpaczka.pl

  • W jakich sytuacjach mogę spodziewać się dodatkowych opłat?

    Opłata za dzień magazynowania paczki odmówionej przez Nadawcę i Odbiorcę: 10.00 PLN

    Opłata naliczana jest od 15 dnia liczonego od daty nadania przez GLS Poland listu do Klienta z prośbą o dyspozycje co do dalszego postępowania z przesyłką informującego o możliwości jej likwidacji, do której dojdzie po 30 dniach przechowywania paczki, jeśli GLS nie otrzyma od Nadawcy dalszych instrukcji.


    Opłata za likwidację paczki odmówionej przez Nadawcę i Odbiorcę: 50.00 PLN

    W przypadku, gdy Klient w ciągu 30 dni nie wyda dyspozycji co do dalszego postępowania z przesyłką, GLS Poland przystąpi do likwidacji przesyłki. Po nadaniu przesyłce statusu "zutylizowana" GLS Poland wystawi fakturę VAT za magazynowanie i likwidację przesyłki, zgodnie ze stawkami Taryfikatora, z 14-dniowym terminem płatności, i przesyła Klientowi pod ostatni wskazany adres.


    Opłata za ręczną obsługę (NTT): 40.00 PLN

    Opłata dodatkowa pobierana przez GLS Poland za ręczną obsługę Paczki, nienadającej się do automatycznej obsługi przy załadunku i sortowaniu.


    Opłata za paczkę przeważoną: 40.00 PLN

    Opłata zryczałtowana pobierana przez GLS Poland za przyjęcie do przemieszczenia Paczki o wadze wyższej niż wskazana w pkt. II Regulaminu. Dotyczy Paczek w obrocie krajowym.


    Opłata za paczkę ponadgabarytową: 40.00 PLN

    Opłata dodatkowa pobierana przez GLS Poland za przyjęcie do przemieszczenia Paczki o gabarytach przekraczających dopuszczalne gabaryty Paczki wskazane w pkt. II Regulaminu. Dotyczy Paczek w obrocie krajowym.


    Podane ceny są kwotami netto, do których na fakturze doliczonych zostanie 23% podatku VAT.

  • Co mam zrobić, jeśli kurier GLS nie pojawi się u mnie po odbiór paczki?

    Prosimy skorzystać ze strony: Reklamacje GLS lub skontaktować się z nami pod adresem: info@jestpaczka.pl

  • Co mam zrobić, jeżeli paczka nie została doręczona do odbiorcy?

    Prosimy skorzystać ze strony: Reklamacje GLS lub skontaktować się z nami pod adresem: info@jestpaczka.pl

Pytania dotyczące firmy InPost

  • Ile czasu ma firma InPost na dostarczenie przesyłki z Polski do Niemiec?

    Przewidywany czas dostarczenia paczki nadanej w paczkomacie z Polski do Niemiec może wynieść od 4 do 7 dni roboczych.

  • Do kogo mam się zwróci jeśli paczka jest uszkodzona?

    Prosimy skorzystać ze strony: Reklamacje InPost lub skontaktować się z nami pod adresem: info@jestpaczka.pl

  • W jakich sytuacjach mogę spodziewać się dodatkowych opłat?

    Ubezpieczenie paczki do 5000 zł - dodatkowo płatne w kwocie 1,85 zł brutto doliczanej do kwoty końcowej za nadanie paczki.

  • Co mam zrobić, jeżeli paczka nie została doręczona do odbiorcy?

    Prosimy skorzystać ze strony: Reklamacje InPost lub skontaktować się z nami pod adresem: info@jestpaczka.pl